עמית קדם, עו"ד

משרד עורכי דין

Facebook Whatsapp Waze Phone-alt
  • ראשי
  • אודות
    • הצלחות המשרד
    • ממליצים
  • תחום הפלילי
    • תעבורה
      • תקנות התעבורה
      • פקודת התעבורה
      • מאמרים תעבורה
    • תכנון ובנייה
      • ליווי בהליכים בפליליים במסגרת חוק תכנון ובנייה
      • מאמרים בנושא דיני תכנון ובנייה
  • תחום אזרחי מסחרי
    • ייפוי כוח מתמשך
      • שאלות ותשובות בנושא ייפוי כוח מתמשך
      • מה ההבדל בין אפוטרופוס ליפוי כוח מתמשך?
  • צור קשר
תפריט
  • ראשי
  • אודות
    • הצלחות המשרד
    • ממליצים
  • תחום הפלילי
    • תעבורה
      • תקנות התעבורה
      • פקודת התעבורה
      • מאמרים תעבורה
    • תכנון ובנייה
      • ליווי בהליכים בפליליים במסגרת חוק תכנון ובנייה
      • מאמרים בנושא דיני תכנון ובנייה
  • תחום אזרחי מסחרי
    • ייפוי כוח מתמשך
      • שאלות ותשובות בנושא ייפוי כוח מתמשך
      • מה ההבדל בין אפוטרופוס ליפוי כוח מתמשך?
  • צור קשר
ראשי » תאונת פגע וברח – "הפקרה לאחר פגיעה"

תאונת פגע וברח – "הפקרה לאחר פגיעה"

אבהיר בראשית דברי כי, עבירת ההפקרה נחשבת לעבירה החמורה ביותר המצויה בפקודת התעבורה.

סעיף 64 א' לפקודת התעבורה, מגדיר מהי עבירת ההפקרה; נהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים בה נפגע אדם והיה עליו לדעת כי אדם נפגע או היה עלול להיפגע כתוצאה מהתאונה וחרף כך הוא לא עצר במקום התאונה או בסמוך במטרה להזעיק עזרה ולעמוד על תוצאות התאונה – דינו מאסר 3 שנים.

ב 07/11/2011 עקב לחץ ציבורי על המחוקק ובעקבות אירועי תאונות הפקרה רבים שהתרחשו בכבישים, הוחמרה מאד הענישה בגין תאונת פגע וברח אישרה כנסת ישראל בקריאה שנייה ושלישית את החמרת הענישה למבצעי תאונות "פגע וברח".

במידה ונהג נמלט מזירת התאונה במודע ומבלי שהזעיק את כוחות ההצלה, דינו הוא עד 7 שנות מאסר בפועל ואם גרם במעשיו לנפגע חבלה חמורה או חלילה הביא למותו, דינו הוא עד 14 שנות מאסר בפועל.

מלבד החמרת העונש, החוק קובע לראשונה כי גם נוסע שהיה ברכב הפוגע נושא באחריות. על הנוסע מוטלת החובה חובה לדווח לשירותי החירום על התאונה, ואם לא יעמוד בכך יהיה צפוי למחצית מהעונש המוטל על הנהג כשהמחוקק פטר מחובה זו קטין עד גיל 16 שנים.

האם ייתכן וישנן נסיבות מקלות בתאונת פגע וברח?

נאשם שיצליח להוכיח כי עזב את זירת התאונה בתום לב בלא מודעות כלשהיא, ייתכן ויקלו על עונשו.

כמו כן, לאור יכולות נסיבות המקרה אפשר לקבוע כי לא נעשתה תאונת פגע וברח.

בית המשפט מתחשב בפעולות שנקט הנהג בעת האירוע ולאחריו בטרם יגזור את העונש.

היית מעורב בתאונת פגע וברח? הקדם והתקשר עכשיו 03-9393060, 050-6676664.

לתיאום פגישה
תחומי התמחות
  • המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • מד מהירות הלייזר
  • מצלמות מהירות בשירות מבצעי במשטרת ישראל
  • נהג בלתי מורשה – הנוהג ללא רישיון נהיגה כלל
  • נהג חדש ונתפסת על ביצוע עבירות תנועה? הנה מה שכדאי שתדע
  • נהיגה בזמן שלילת רישיון
  • נהיגה במהירות מופרזת
  • נהיגה בקלות ראש לעומת נהיגה בחוסר זהירות
  • נהיגה בשכרות
  • פסילה מנהלית – איסור שימוש ברכב
  • שיטת הניקוד החדשה
  • שימוש בטלפון בזמן נהיגה – כל האמת
  • תאונות דרכים
  • תאונת פגע וברח – "הפקרה לאחר פגיעה"
  • טלפון קו 03-9393060
  • טלפון נייד 050-6676664
  • מייל amit@kedemadv.co.il
  • סניפים: תל אביב - רח' מנחם בגין 154 בית קרדן
    קרית אונו רח' לוי אשכול 68 (מגדל משרדים B אונו).

כל הזכויות שמורות לעמית קדם- משרד עורכי דין.

הצהרת נגישות

Facebook Whatsapp Waze

Web Programmer-Gali Dub

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס