כאשר מתרחשת תאונת דרכים, מתמנה בוחן לאירוע מטעם משטרת ישראל ,תפקידו העיקרי הוא זיהוי האחראי לתאונת הדרכים ואת נסיבות התרחשותה.
מלבד עבודת הבוחנות בשטח (בחינת כלי הרכב המעורבים, ביצוע ניסוי שדה ראיה וכו'), הבוחן אוסף עדויות מהנהגים ויושבי כלי הרכב המעורבים בתאונה ואף מאזרחים שהיו עדים לאירוע ועוד.
זומנתם לחקירה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, מובאים לפניכם מספר כללי זהב שמומלץ בחום לפעול על פיהם:
החקירות הרגילות של תאונות דרכים, ברוב המדינות כולל מדינת ישראל, מבוצעות ע"י המשטרה, לצורכי מציאת אחראי לתאונה והעמדתו לדין.
מטרת הבוחן תאונות הדרכים המשטרתי היא לבדוק חשד מסוים שעלה כנגד נהג לביצוע עבירה שהובילה לתאונת הדרכים.
ההבדל המשמעותי בין חקירה כעד או כחשוד היא בכך שלחשוד העבירה יש את הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה.
מה המשמעות המשפטית של מתן גרסה לתאונה ללא היוועצות עם עו"ד?
בתרחיש בו נהג מעורב בתאונת דרכים והתבקש לתת גרסתו לקרות התאונה ולענות על מספר שאלות "קצרות" בשטח, בוחן תאונות הדרכים מציין לפרוטוקול כי הנהג אף הוזהר לומר את האמת ורק האמת ואף מציין על גבי מזכר כי הבהיר לנהג כי הוא רשאי להיוועץ עם עורך דין טרם מתן הגרסה שלו לתאונה.
מרבית הנהגים יחשבו לתומםו "מה כבר יכול להיות" ויבחרו לספר את ה"אמת" שלו כפי ראות עיניו ואף יחתמו על הדברים, עדות זו למעשה תצורף לתיק החקירה ויינתן לה משקל גדול האם יוגש כתב אישום כנגד הנהג או אם לאו.
בתרחיש בו יוגש נגדכם כתב אישום בבית משפט ביצוע "מקצה שיפורים" בגרסה הנהג לתאונה לאחר מתן העדות והיוועצות מאוחרת עם עו"ד או סטייה מהגרסה שנתנה במשטרה יענו להגדרה המשפטית של "עדות כבושה" (גרסה לאירועים שלא ניתנה בהזדמנות הראשונה) וזו, אינה מתקבלת בעין יפה בבית המשפט (בלשון המעטה) ויהיה מאתגר מאוד עד בלתי אפשרי במקרים מסוימים להפריך את הגרסה הזו.
החוקר היה אדיב וסובלני. ממש כמו חבר מהצבא..
זכרו! מדובר בתרגיל חקירה קלאסי, חוקר תאונת הדרכים או כל חוקר במשטרה אינו חבר שלכם, הוא מבצע את המוטל עליו על מנת לקבל גרסה שתוביל למסקנות בדבר אשמתכם בתאונת דרכים, כאשר הוא לא יפסיק מלחדול על להשגת אותה "ראיית הזהב" שתוביל לבניית התיק הראייתי שיוביל בסופו של יום להרשעה בבית המשפט.
התקשרו אלי ולנייד וזימנו אותי לחקירה במשטרה כיצד מומלץ לפעול?
ראשית מומלץ לא להילחץ ולפעול בפזיזות שנית, רצוי לשאול מדוע כלל אנו אנו מוזמנים לחקירה במשטרה ומהן החשדות המיוחסות לנו? ברוב רובם של המקרים תשובה לשאלה הזאת לא תינתן בטלפון, עם זאת חשוב להתפתות ולמסור מידע כלשהוא בטלפון.
לא פעם לאור דחיפות חקירת התאונה מזמנים את הנהג לחקירה במשטרה באופן מידי, באותה נשימה נציין כי על אף הדחיפות ניתן לבקש לדחות את החקירה כדי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום התעבורה.
במקרים אלו קריטי ביותר ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום התעבורה במטרה שזה האחרון יגיע וייעץ בתחנת המשטרה בטרם החקירה.
חשוב לזכור כי מתן ייעוץ מקצועי ונכון יכול להוביל לסגירת התיק כנגדכם או סיומו בענישה מקלה יותר!
קבלתם זימון לחקירה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים? מספר כללי זהב
כאשר מתרחשת תאונת דרכים, מתמנה בוחן לאירוע מטעם משטרת ישראל ,תפקידו העיקרי הוא זיהוי האחראי לתאונת הדרכים ואת נסיבות התרחשותה.
מלבד עבודת הבוחנות בשטח (בחינת כלי הרכב המעורבים, ביצוע ניסוי שדה ראיה וכו'), הבוחן אוסף עדויות מהנהגים ויושבי כלי הרכב המעורבים בתאונה ואף מאזרחים שהיו עדים לאירוע ועוד.
זומנתם לחקירה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, מובאים לפניכם מספר כללי זהב שמומלץ בחום לפעול על פיהם:
- לעולם אל תודו במיוחס לכם! זכרו חקירת התאונה עדיין לא הסתיימה, גם בפני חוקר המשטרה תמונת הראיות טרם נפרסה בפניו, לפיכך קריטי בלא להודות! ההודאה למעשה
- נסו לשמור על קור רוח, מדובר באירוע שעלול להיות מלחיץ, אל תודו בדבר שלא ביצעתם.
- זכרו! כל מה שתאמרו בחקירה עלול לשמש כנגדכם, הן בקבלת ההחלטה האם להגיש כנגדכם כתב אישום ובמקרה בו התיק יובא בפני שופט בבית המשפט.
- בתחילת החקירה בדקו מה מעמדכם, האם אתם נחקרים כעדים לתאונה או כחשודים.
- חשוב לזכור ! כאשר חשוד מגיע לחקירה בביצוע העבירה, החוקר מחויב להודיע לו כי המדובר ב"חקירה תחת אזהרה", ולהודיע לו באיזו עבירה בדיוק הוא חשוד.
- לחשוד הנחקר תחת אזהרה עומדות זכויות חוקיות אשר להן אינן זכאי נחקר כעד, עימדו על זכותכם החוקתית להיפגש עם עורך דין כבר בשלב זה וטרם החלה החקירה עצמה.
- נסו לשמור על ריכוז וענו רק על מה שנשאלתם, תשובות קצרות וענייניות .
- עומדת לכם הזכות לאי הפללה עצמית וכן זכות השתיקה. חשוב לדעת כי במידה ובחרתם בזכות השתיקה ולא לענות על השאלות שנשאלתם, הדבר יכול לשמש כחיזוק לראיות שיוגשו במשפט.
- דעו לכו, החקירה מוקלטת ומתועדת, נוסף ל כך גם שיחות שאינן רשמיות מתועדות, כל שיחת מסדרון או שיחה "מחוץ לפרוטוקול" מתועדת אף היא.
- במקרה בו יטיחו בכם את האשמה בדבר קרות התאונה, זכרו אינכם חייבים לקבל את דברי הבוחן. במידה ודעתכם שונה אמרו זאת מפורשות וודאו שהדברים ירשמו.
- בתום החקירה תתבקשו לחתום על טופס החקירה, הקפידו לקרוא על מה אתם חותמים, במידה וגילתם טעויות או שנרשמו דברים שלא יצאו מפיכם עמדו על כך שהדברים יתוקנו, אחרת בשום פנים ואופן אל תחתמו על החקירה.
- כלל הזהב האחרון שאני יכול לתת לכם, במידה וזומנתם למשטרה מכל סיבה שהיא, ובוודאי אם מדובר בחקירה תחת אזהרה, יש להתייעץ ללא דיחוי עם עו"ד מומחה בתחום התעבורה.
כך יהיה ניתן להתכונן כהלכה להצגת גרסתכם לפני בוחני וחוקרי משטרת ישראל.
משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל בייצוג נהגים המיוחס להם אשמה בתאונת דרכים בכל דרגות החומרה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אל תהססו והתקשרו עוד היום 03-9393060 או השאירו פרטים בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד עמית קדם בנייד: 050-6676664